Voorwaarden

De algemene annulatievoorwaarden op onze website zijn van toepassing.

Samenvatting:

• Betalen binnen de betaaltermijn.
• Annuleren en terugbetaling over het algemeen niet mogelijk.

Hoe bestellen / aanvragen

Bestellingen

Het bestellen van kleding kan via de op onze website aangegeven manier. Voor sommige kledingstukken kan dit enkel tijdens de bestelperiodes. Wanneer een bestelperiode start worden de ruiters van de manege hier per mail over verwittigd, samen met verdere informatie over de kledingstukken.

Het bestellen van smartphonehoesjes van de manege kan enkel via de website van de producent van de hoesjes.

Het bestellen van een cadeaubon kan door ons te contacteren, nadat je je via onze website grondig geïnformeerd hebt over de mogelijkheden binnen de manege. Het afhalen van een cadeaubon kan enkel in onze kantine (tijdens de openingsuren). Bekijk ook de voorwaarden voor gebruik van de cadeaubon op de pagina "Betalen" onder het reglement van de groepslessen en wandelingen.

Verzekeringen

Het aanvragen van een C- of CI-verzekering kan via de op onze website aangegeven manier. Zie de betreffende pagina op onze website voor meer informatie over de verzekeringen.

Samenvatting:

• Een C-verzekering is geldig gedurende clubactiviteiten van alle VLP-clubs (lessen, wandelingen, wedstrijd, …) ongeacht deelname met eigen paard of manegepaard.
• Een CI-verzekering is nodig wanneer je ook individueel rijdt (ongeacht met eigen paard of manegepaard), dus buiten de clubactiviteiten. Bijvoorbeeld: buiten de groepslessen van de manege rijden, buiten de begeleide wandelingen van de manege gaan wandelen met je paard, etc.

De verzekeringen lopen samen met lidmaatschap bij de VLP en zijn geldig voor een kalenderjaar, steeds van januari tot januari. De prijs kan aangepast worden als je pas later in het jaar de verzekering aanvraagt, afhankelijk van de prijs die VLP zelf hanteert, maar de manege is dit niet verplicht.

De verzekering is pas geldig zodra wij de betaling ontvangen hebben.

Heb je geen C- of CI-verzekering maar wil je voor een bepaald evenement toch een verzekering via ons afsluiten, dan kan dat via een dagverzekering.

Voor sommige activiteiten kan deze tijdens de online inschrijving aangevraagd worden. Hierbuiten kan je een dagverzekering aanvragen door ons een week van tevoren hierover te contacteren per mail en ons de volgende gegevens door te geven: voornaam en familienaam ruiter, adres, geboortedatum. Je krijgt dan de betaalinformatie per kerende. Je kan bij ons enkel dagverzekeringen verkrijgen voor onze eigen clubactiviteiten (lessen, activiteiten, wandelingen).

Betalen

Prijzen verzekeringen

• C-verzekering: €22,-
• CI-verzekering: €37,-
• Dagverzekering: €5,-

Let op: De prijs voor een C- of CI-verzekering is mogelijk ook van toepassing indien de verzekering pas gestart is later in het kalenderjaar. Aan het einde van het kalenderjaar moet de verzekering sowieso vernieuwd worden.

Andere prijzen

De prijs van kleding van de manege verschilt van periode tot periode en is o.a. afhankelijk van het type kledingstuk. De prijzen worden aangegeven bij de informatie over de kledingstukken en bij de bestelling.

De prijs van de smartphonehoesjes wordt bepaald door het bedrijf dat deze produceert.

De prijs van de cadeaubon hangt af van de inhoud van de bon. Raadpleeg onze website voor prijzen van lessen, wandelingen, activiteiten, etc.

Hoe betalen?

Je krijgt de betaalinfo voor C- of CI-verzekeringen steeds te zien tijdens de aanvraag. Er staat mogelijk geen deadline bij, maar vergeet niet dat je verzekering pas geldig is zodra we de betaling ontvangen hebben. Voor dagverzekeringen waarbij je ons (ten laatste een week op voorhand) contacteert per mail, krijg je de betaalinformatie per kerende. Tijdens de inschrijving voor een activiteit krijg je de betaalinfo te zien tijdens de inschrijving. Je betaalt dan voor je verzekering samen met de inschrijving.

De betaalinfo voor kledij van de manege krijg je ook te zien tijdens de bestelling. Deze dient direct betaald te worden bij bestelling.

Cadeaubonnen dienen cash betaald te worden bij afhaling in onze kantine.

Wat te doen bij ongeval?

Stap 1

Neem contact op met Wouter om af te spreken hoe het voorval omschreven dient te worden. Stap 2

Een ongeval moet je binnen de 10 dagen na het voorval schriftelijk doorgeven aan het VLP-secretariaat via mail aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Volgende gegevens moet je doorgeven: naam slachtoffer, plaats, datum en korte omschrijving van het ongeval. Vraag in je schrijven best steeds een bevestiging dat het goed ontvangen is.

Voor BA: De aangifte dient te gebeuren door het VLP-lid die het slachtoffer of benadeelde is.

Stap 3

Vraag een aangifteformulier in de kantine en vul dit in, best samen met Wouter. Laat het ondertekenen door Wouter of Manu. Stuur het op naar het secretariaat van VLP (zie aangifteformulier), samen met de reeds ontvangen originele onkostennota’s (verschilstaten die je ontvangt of aanvraagt bij je mutualiteit).

Het is wenselijk om ook het aangifteformulier binnen de 10 dagen aan VLP te bezorgen maar dit is niet verplicht. De meldingsplicht vervangt echter het aangifteformulier niet. Voor een correcte behandeling van een aangifte, moet het aangifteformulier nog steeds gebruikt worden!

Voor BA: Er bestaat tussen de verzekeringsondernemingen een overeenkomst (art. 45 van de Wet van 25 juni 1992 op de landsverzekering) waarin afspraken worden gemaakt tussen de verzekeringsmaatschappijen welke maatschappij in welke rang tussenkomt.

Dat wil concreet zeggen dat in sommige gevallen aangaande burgerlijke aansprakelijkheid (BA), ook de familiale aangesproken wordt, of hierop wordt verhaald. Daarom is het belangrijk om in ongevallen met betrekking op BA ook reeds het schadegeval door te geven aan je familiale verzekering indien deze voorhanden is. De franchise die meestal op een familiale verzekering van toepassing is wordt gedragen door Arena (de verzekeringsmaatschappij).

Stap 4

Na enige tijd ontvang je van de verzekeringsmaatschappij (Arena) een dossiernummer per post toegestuurd. Met dit dossiernummer kan je de kosten die in aanmerking komen voor het ongeval terugbetaald krijgen (handel het ongeval hiervoor dus eerst af met de mutualiteit).

Alle bijkomende onkostennota’s kunnen na ontvangst van het dossiernummer best onmiddellijk en rechtstreeks naar Arena verstuurd worden. Als het dossier volledig is wordt tot vergoeding overgegaan.

Gunstige ontwikkelingen in het genezingsproces dienen onmiddellijk gemeld te worden om een zo vlot mogelijke regeling van het dossier te bekomen.

Mijn gegevens en privacy

Iedereen bij ons een bestelling plaatst of een verzekeringsaanvraag doet geeft zijn/haar gegevens aan ons door via de inschrijvingstool, via formulieren, mail, sms of mondeling. Hoe zit dit net met gegevensverwerking? Meer info vind je in ons privacy statement. Als je gebruik maakt van onze diensten ga je hiermee akkoord.